Multiplayer a jak na nej

V tomto návodu se pokusíme základní úskalí stavby a provozu multiplayerového systému pro více hráčů.

Obsah

1. Výběr taneční podložky
2. Zapojení podložek
3. Konfigurace taneční podložky
4. Ovládání multiplayeru
5. Tipy a triky


Výběr taneční podložky

Multiplayer funguje prakticky s jakoukoliv podložkou, avšak podložky, které se snažíte zapojit do Multiplayeru by měli být pokud možno stejné. Je nutné, aby všechny podložky měli stejné mapování tlačítek. Dále je dobré, aby podložky měli stejnou elektroniku (tedy nekombinovat USB podložky a například 5in1 podložky), každé totiž budou mít jiné lagy. Úplně nejlepší je mít všechny podložky stejné, aspoň nemůže nikdo řikat že byl v nevýhodě kůli podložce. Ale podmínkou to není, pokud chcete organizovat organizovat párty, kde si každý přinese svojí podložku, je to možné - většina podložek na trhu má mapování stejné.

Pokud však plánujete pořízení multiplayeru pro použití v kroužku apod. je dobré mít podložky stejné - zde jsou 4 podložky podle našeho názoru nejvhodnější na multiplayer použití, pak již pouze záleží na tom, kolik chcete investovat.

Impact Dance Pad

Ačkoliv se jedná o softpad, tento pad nás svojí životností poměrně již mnohokráte překvapil. Právě Impact byl použit ve většině testů, které jsme s EverStepem 2.0 provedli a fungoje bez problémů i při několika letém použítí. Je potřeba si však dávat pozor na skladování - pad vždy skladovat roložený. Nikdy neskládat zpět do krabice. Po čase používání se objeví nejspíše trhliny, které je potřeba slepit korbercovou lěpící páskou. Za svojí cenu se jedná o podložku vyjímečné kvality, která ačkolvi není určena na pravidelnou zátež rozhodně svému účelu poslouží.

Deluxe Dance Pad V3

Další softpad, tentokráte s tvrdou pěnovou výplňí, kterou je možné vyjmout. Životnost je podobná Impactu, avšak díky výplni je tanec lehce příjemější, podložka drží tvar (nezvedají se rohy), naproti tomu se hůře hrají obtížné skladby (obtížnost 10+). Stejně jako u Impactu vždy skladovat rozložený. Deluxe V3 je na trhu od konkureční firmy než Impact a i on se snaží aspirovat na pozici nejlepšího softpadu na trhu a minimálně v kategorii softpadů s výplní nejlepší je.


FitPro

Základní hardpad, který byl navržen tak, aby umožňoval profesionální použití a zároveň byl cenově dostupný pro ty, kteří nechtějí investovat do profesinálních řešení. A právě toto se mu dle našeho názoru poměrně daří - panely jsou pevné a nepraskají, citlivost dobrá, snadná přenostelnost a skladovat díky madlům. Samozřejmě i tento pad má své mouchy a dají se najít na trhu lepší, avšak za jeho cenu se jedná o poměrně dobrou kvalitu.

Impact Arcade

Tento hardpad byl navržen přímo pro použití v multiplayeru (jeho bezdrátová verze je dodávána k iDANCE) a je proto velmi vhodný. Pad je prakticky nezničitelný, vodotěsný, bezproblémový, lehký, snadno přenositelný a skladovatelný. Proto jej velmi často používáme na naše akce a už si u nás prošli například použítím venku v mrazech apod (a stále bezproblémů fungují). Bohužel, za kvalitu se platí a tak tento hardpad není nejlevnější.

Když už jsme u rad, které podložky používat je vhodné zmínit i trošku něco z druhé strany a to je co nepoužívat. Rozhodně nedoporučujeme používat hardpady TX1501,TX2501,TX4000,TX6000 - ačkoliv se o nich můžete dočíst u různých prodejců v ČR že se jedná o profesionální řešení, není to pravda. Tyto podložky jednak nemají velkou životnost a jednak pocit ze hry není nic moc. Tyto hardpady hravě překoná softpad Impact Dance Pad, a ostatní hardpady jsou nesrovnatelně kvalitnější. Ani bychom moc nedoporučili používat podložky Cobalt Flux, které jsou sice kvalitní, avšak vyžadují údržbu, tedy pro Multiplayer použití minimálně 1x týdně podložky rozebrat a vyčistit. Pokud se vám do toho nechce, není Cobalt Flux dobrá volba.

Zapojení podložek

Při zapojování podložek je potřeba dbát několika základnícvh pravidel:
  1. Maximální délka USB kabelu je 3,5-5m (různé zdroje se liší), proto by podložky neměli být dále, než 5m od počítače.
  2. Pasivní i aktivní USB huby přidávájí zpoždění signálu (lag) (aktivní více), snažme se jejich použití minimalizovat.
  3. Všechny podložky musí být zapojeny přes identický počet hubů - pokud budou 4 podložky zapojeny na USB hub a 2 přímo do počítači, budou mít rozdílné lagy.
  4. Pokud používáme více USB hubu, měli by být pokud možno identické
  5. Tip: U hardpadů s externím controlboxem lze controlboxy umístit u PC a zakoupit dlouhé COM (9 pinů) kabely k podložkám.
Pro lepší pochopení je zde několik obrázků jak lze podložky zapojit.
Možné zapojení 8 softpadů, které sami celkem využíváme. Notebook/PC je umísteň je ve středu, takže se minimalizuje délka USB kabelů a tím zamezí lagům.
Možné zapojení 8 hardpadů, controlbboxy jsou umístěny přímo o Notebooku/PC a propojovací kabely mezi hardpady a controlboxy jsou dlouhé, tyto kabely mohou být až 15 metrů bez ztráty signálu.
A jeden obrázek jak to nezapojovat na konec - jedna jsou zapojeny 4 podložky přes hub a ě nikoliv, tedy budou mít rozdílné lagy. V tomto případě by tedy měli být všechny podložky za hubem, nejlépe rozděleny 3 za jedním a 3 za druhým, aby nebyl jeden hub zatěžován více.

Pár slov se dá také říct k obrazu. U multiplayeru máte 3 možnosti - projektor, televizi nebo více monitorů. Projektory fungují spolehlivě, u televizí je však dávat pozor na zpoždění obrazu. Většina dnešních televizí převádí obraz na své nativní rozlišení a zobrazuje jej zpožděně. U sledovaní filmů to nevadí, u tanečních her však ano. Proto je dobré si televizi nejdříve otestovat. Pokud přesto máte televizi, která signál zpožďuje, můžete zaexperimentovat a najít rozlošení, které bude fungovat nejlépe. Plasma televize máji zpoždění daleko výraznější než LCD a proto je nedoporučujeme. Poslední možnost je více klasických monitorů - opět lze doporučit identické monitory a sehnat si VGA splitter, který jeden obraz rozdělí více monitorům. Dají se dnes sehnat již za pár stovek.

Konfigurace taneční podložky

Tuto kapitolu můžete s klidem přeskočit, pokud máte podložku, kterou EverStep sám zná a podporuje. Pokud ne, pak je konfigurace lehce složitější než jen klasické mapování ve hře pro dva hráče, avšak dá se zvládnout.

Jako první je potřeba vypnout funkci automaperu, to provedeme v Nastaveni/Options, Nastaveni systemu/System Settings a zde najít volbu Automap Joy on Change a zvolit Vypnuto/Off.

Poté připojíme jednu podložku a ručně jí nakonfigurujeme na hráče jedna. Poté až připojte ostatní podložky.

Ovládání multiplayeru

Nyní tedy máme podložky nakonfigurované a nezbývá, než se pustit do hry. Na první obrazovce nás čeká připojení podložek do multiplayeru. Zde je potřeba zapnout všechny taneční podložky - to provedeme stisknutím šipky nahoru na taneční podložce. Pokud bychom chtěli podložky opět deaktivovat, lze tak provése stisknutím šipky dolů.

Také na této obrazovce lze ovlivnit, která podložka je přiřazena kterému hráči. Tato funkce je dostupná v EverStepu MP 2.1 Beta 1, EverStepu 2.1 Beta 2 a novějších verzích. Jednoduše na taneční podložce zmáčneke šipku doleva nebo doprava a přiřazení hráče se posune. Na prohozených podložkách se objeví šipky, aby bylo vidět, které podložky operátor prohodil. Pokud jsme na začátku nebo na konci zasvítí na podložce obě šipky najednou a podložku již nejde dále tímto směrem posunout.

Poté stiskem klávesy start se posuneme na výběr hudby. Zde jsou již neaktivní vstupy tanečních podložek a je možné používat pouze klávesnici. Jinak je ovládání klasické. Po vybraní skladby lze 2x zmáčknout klávesu start a dostat se tak do nabídky modifikací. I zde je vše při starém, vybrané modifikace se týkají všech hráčů. I průběh hry je zcela standartní. Poté nás čeká obrazovka s vyhodnocením. Jako poslední poznámku lze říct, že v případě hry v multiplayeru se hraje vždy neomezený počet skladeb.

Tipy a triky

Označte si podložky samolepkou, aby bylo vidět, která podložka koresponduje s kterým hráčem.
 

Flash News

Máme nový web, yeah! Nově tu najdete návody, více informací a vůbec všechno. Včetně možnosti stáhnout nejnovější verzi EverStepu Web.

Partneři




Reklama